Kontingents for 2024: HSJ foreningsnummer 2418

Bemærkninger

Prøvemedlemskab

+

Du kan blive prøvemedlem i 3 måneder gratis. Herefter overføres du automatisk til et ordinært medlemskab. Med et prøvemedlemskab har du kun begrænsede rettigheder - du har fx ingen stemmeret eller mulighed for at deltage i diverse kvalifikationer, prøver, mesterskaber mv. Disse fordele får du først ved et ordinært medlemskab.

Ordinær fra 26 år

910,-

+

Ved det ordinære medlemskab går 20 kr. af de 840 kr. som bidrag til Jægernes Naturfond

Kursist (jagttegnsaspirant)

0,-

+

Er du kursist, dvs. i gang med at tage jagttegn, kan du blive gratis medlem i HSJ-Skydesport- og jagtforening i 18 måneder. Herefter overføres du automatisk til et ungdomsmedlemsskab eller et ordinært medlemskab, afhængig af din alder.

Junior 0-15 år

141,-

+

Er du under 16 år, kan du optages til et reduceret kontingent. Som juniormedlem overføres du automatisk til ungdomsmedlem i det år, hvor du fylder 16 år. Som junior medlem i HSJ-Skydesport- og jagtforening, får du store besparelser på køb af lerduer.

Ungdom 16-25 år

492,-

+

Er du mellem 16 og 26 år, kan du optages til et reduceret kontingent. Som ungdomsmedlem overføres du automatisk til ordinært medlemskab i det år, du fylder 26 år.

Senior

578,-

+

Født i 1948 eller tidligere.

Husstand

492,-

-

Bor du i husstand med et ordinært medlem, kan du optages til et reduceret kontingent men uden ret til levering af magasinet Jæger.

Ekstraordinær

147,-

-

Ordinære medlemmer kan optages som ekstraordinære medlemmer i HSJ-Skydesport- og jagtforening til reduceret kontingent, men med samme rettigheder og pligter som ordinære medlemmer.

Støttemedlem u/jagttegn

205,-

-

Kan tegnes af personer, som ikke er jagttegnsberettiget eller personer, som ikke længere indløser jagttegn. Lokale støttemedlemmer kan deltage i aktiviteter og vedtægtsregulerede møder i den lokale jagtforening uden stemmeret. Medlemskabet er uden ret til bladet Jæger. Kontakt den jagtforening, som du ønsker medlemskab af - og de vil sørge for indmeldelse.